Företagsservice/Bluffakturor

Bestrida bluffakturor

Att råka ut för en eller flera bluffakturor tar på krafterna. Har du även försökt att kontakta företaget så vet du nog av erfarenhet att det är svårt att få komma till tals. Därför finns vi här för dig. Säkert Företag har kunskap, kraft och erfarenhet av att bestrida bluffakturor. Och medan vi tar processen framåt kan du lägga fokus och energi på din verksamhet.

Så här går det till:

  1. Vi kontrollerar företaget som skickat fakturan
  2. Vi tar del av den information som du har fått i form t.ex. fakturor, samtal, påminnelser med mera.
  3. Vi sätter en stämpel på bluffakturan, skriver ihop ett bestridande, skriver under och mejlar bluffbolaget. Som kund kan du också ligga med som dold kopia på mejlkonversationen och ta del av hela processen.
  4. Om företaget inte reagerar på bestridandet och fortsätter skicka ut påminnelser så fortsätter vi att bestrida de fakturor som inkommer.
  5. Vi fortsätter arbetet med att stoppa bedrägeriet och vi slutar inte förens vi har fått rätt. Vi kan dessutom, med glädje, meddela dig att vi aldrig misslyckats med att antingen få en kreditfaktura eller en makulerad faktura.
  6. Vi lägger till företaget på vår varningslista här på hemsidan för att göra andra uppmärksamma på bolaget.

Idag ser bluffakturorna ut precis som vanliga fakturor. Skillnaden är att det är små saker i layout, text och bemötande som gör att något känns suspekt. Ta för vana att kika efter nedan fem klassiska tecken på den faktura du misstänker är oriktig.

5 tecken som tyder på att du råkat ut för en bluffaktura

  1. Du har fått en faktura som är utformad som reklam men där du ombeds att betala en summa.
  2. Du har fått en påminnelsefaktura på en faktura du aldrig tidigare fått.
  3. Fakturan handlar om en inbetalning för en vara eller tjänst du aldrig köpt.
  4. Fakturan, loggan och färgerna påminner om ett etablerat företag. Kikar du noga så kan du se skillnader som talar om att det är något här som inte stämmer.
  5. Du blir kontaktad av en säljare som hävdar att du beställt en vara eller tjänst. Efter samtalet, trots dina försök att förklara att så är inte fallet, får du en faktura på beställningen.

Misstänker du att du har blivit utsatt för bedrägeri? Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig.

Säkert Företag- Jimmy
Jimmy Eriksson
Kundtjänst & Försäljning
info@sakertforetag.se
040- 611 90 50


<< Tillbaka