Sekretesskärl från Säkert Företag
Alla företag omfattas av GDPR-förordningen som innebär att vi har en skyldighet att säkerställa att personuppgifter som inte har laglig grund för att sparas raderas på säkert sätt. På Säkert Företag erbjuder vi tjänsten säker destruktion som innebär att du kan ta hjälp av oss för att säkerställa att ni lever upp till en säker process när det kommer till hantering och destruktion av känslig information. Vi tar emot både stora och små uppdrag där vi hanterar allt med samma höga säkerhet och ser till att alla hemligheter förstörs på ett säkert sätt.
Beställ sekretesskärl till ert företag
Med vår tjänst säker destruktion ställer vi ut sekretesskärl hos dig som kund där ni kan samla de dokument och datamedia (laptops, hårddiskar, I-pads, USB-stickor, mobiltelefoner etc.) som ska destrueras. När kärlet är fullt kommer bakgrundskontrollerad personal från Sydsec och Säkert Företag och hämtar upp det och lämnar ett tomt kärl som kan fyllas på nytt. Intervallet av hämtningar bestäms oavkortat av varje kontors behov.
Precis som Polisen och Räddningstjänsten har vi slottider på en förbränningsanläggning i Malmö där vi bokstavligt talat ser till att era känsliga dokument går upp i rök. Destruktionen av hårdvara sker i våra egna lokaler som är SSF1063:2 certifierade och uppfyller larmklass 3 och skyddsklass 2. Här strimlas hårdvaran i vår destruktionsmaskin så att datan blir omöjlig att återskapa.
Upphämtning av sekretesskäl utförs i samarbete med vårt moderbolag Sydsec– ett auktoriserat bevakningsföretag. Det innebär att vår säkerhetsnivå är helt unik i Sverige bland dem som erbjuder en säker hantering vid destruktion av sekretesskäl.
Så går det till
-
1. Sekretesskärl
Vi placerar ut önskat antal sekretesskärl på ert kontor där ni säkert kan samla förverkade dokument och datamedia för senare upphämtning.
-
2. Upphämtning
Uniformerad väktare från vårt moderbolag Sydsec plomberar och hämtar kärlet för destruering av innehållet. Vid behov lämnas ett nytt tomt kärl.
-
3. Transport till oss
Sydsec transporterar sekretesskärlen till oss på Säkert Företag för destruktion. Vi försäkrar och förvarar allt i SSF106:2-certifierade lokaler som uppfyller larmklass 3 och skyddsklass 2.
-
4. Destruktion och intyg
Inom tre dagar erhåller ni ett intyg på utförd destruktion.
-
Vad ingår i tjänsten?
– Planering
– Utkörning och placering av kärl
– Tömning enligt önskemål
– Destruktionsintyg -
Information om kärlet
– Kapacitet: 190 L
– Höjd: 1075 mm
– Bredd: 550 mm
– Låsanordning: Hänglås. Bygel i härdat stål.
Beställ sekretesskärl till ert företag
Ange ditt postnr i fältet nedan och klicka på "Sök" för att se om vi kan leverera tjänsten på din ort.
Just nu har vi kampanjpriser på sekretesskärl i !

Engångshämtning
Rensat arkiven? Beställ omhändertagande, destruktion & återvinning av ert känsliga avfall.
Offereras

Månadshämtning
Månadsvis omhändertagande, destruktion & återvinning av ert känsliga avfall.
715 630 kr/mån

Kvartalshämtning
Kvartalsvis omhändertagande, destruktion & återvinning av ert känsliga avfall.
515 430 kr/mån
Vi behöver mer information gällande det postnummer du sökt på.
Vänligen kontakta oss på 040-611 90 50 eller mejla till info@sakertforetag.se.
Du har angivit ett ogiltigt postnummer.
Destruering av data enligt GDPR-förordningen
GDPR-förordningen (General Data Protection Regulation) skapades för att skydda fysiska personer och deras personuppgifter men också för att underlätta hanteringen av personuppgifter för företag i hela EU. Detta innebär att fysiska personer idag har större kontroll över sina personuppgifter samtidigt som företag endast behöver förhålla sig till ett regelverk som är utformat på samma sätt i hela EU.
I och med förordningen ställs det högre krav på hur företag ska hantera och destruera personuppgifter på ett rätt och säkert sätt. Därför behöver du bland annat ha koll på vilka personuppgifter du hanterar och sparar t.ex. personnummer, namn, efternamn, e-post, IP-adresser och platsinformation med mera. Om ditt företag inte hanterar uppgifterna på rätt sätt kan det få förödande konsekvenser rent ekonomiskt men även för varumärket och lojaliteten. Säkerställ därför att ni har en process som är säker från det att ni börjar hantera en personuppgift tills det att den ska raderas.