• BaraSpara Sverige AB

    BaraSpara Sverige AB  

    (Företaget ringer upp privatpersoner och erbjuder att byta deras elavtal för att få bättre priser. Detta missuppfattas oftast av kunden och helt plötsligt är avtalet bytt trots att man endast velat ha information. Företaget har också stora brister i sin kundtjänst för att hantera dessa ärenden och det är svårt att få en lösning på sitt problem. Många kunder står därför ovetandes om vad de skall göra och får slutfakturor från sina nuvarande el leverantörer som de inte önskar). 

    Org nr: 556787-4309
    Adress: Sveavägen 151 4 Tr
    Postadr: 113 46 Stockholm
    Telefon: 08-550 036 80
    Faxnr: OKÄND
    Bankgiro: 448-3327

    Hemsida: www.baraspara.se

    STATUS FÖR FÖRETAGET: AKTIVT !


  • Kommentarer

    • Jan-Anders - fre, 24/05/2013 - 00:22

      Jag blev uppringd av bara spara där dom erbjöd en prisjämförelse för att hitta den billigaste elen till mig jag sa ok,det var allt.Efter några veckor kom det papper från Mölndals energi att dom skulle leverera el till mig,jag förstod ingenting just då.Efter kontakt med Mölndals energi så lovade dom att avsluta avtalet efter ett år så jag kunde gå tillbaka till min gamla leverantör God el,har även pratat med dom så att de kan leverera el till mig.Jag mailade även till bara spara på deras hemsida och sade upp mitt medlemskap i god till,då jag även skrev att jag ville ha en bekräftelse på detta vilket jag inte fick,så idag fick jag ett nytt brev i från bara spara där dom berättar att jag är medlem hos dom och att dom har skrivit ett nytt avtal med Mölndals energi från och med augusti månad,har mailat igen och bett om medlemskapsurträde.Jag tycker det är alldeles fel att agera på detta sättet från bara sparas sida.Vad ska man göra polisanmälan eller ?

      • Säkert Företag - mån, 27/05/2013 - 11:38

        Hej Jan-Anders! Tråkigt det du har råkat ut för. Vi föreslår att du fortsätter att försöka kontakta BaraSpara och kräv att bytet annuleras. Om du får en Brytfaktura eller slutfaktura, bestrid denna direkt. Bestrid även fakturan från den leverantör BaraSpara har bytt till. Om du behöver mer hjälp, ring oss på: 0900-111 20 10. Lycka till! MVH: Säkert Företag.

    • Petra Sjödin - tor, 18/04/2013 - 17:45

      Hej! Har också dålig erfarenhet av BaraSpara. Gjorde misstaget och bli medlem då en energisk försäljare ringde upp mig på mobilen. För en månad sedan damp det plötsligt ner en räkning från Mölndals energi i brevlådan. Då vi har ett annat el-bolag förstod jag ingenting utan trodde först att min nuvarande el-bolag blivit uppköpt el. ändrat namn och betalade in räkningen. Ringde och fick reda på att Bara Spara avslutat mitt avtal och bytt elleverantör och bundet elen på 2 år . Min sambo står för elen och han är inte medlem vilket de påstod på Bara Spara och de kunde inte göra ngt. , ev. kunde de ändra avtalet till 1 års bindningstid. Ringde i gen och sa att jag i så fall ville höra inspelningen av vårt avtal och de sa då att de skulle avsluta elavtalet och att jag kunde återgå till min gamla elleverantör. Mycket tid och strul att rätta till allting. Bara Spara påstod att de skickat ett brev ang. att de bytt elavtal men det har jag inte fått. Mycket bättre och och enklare att byta elavtal själv.

    • Göran - tis, 09/04/2013 - 13:14

      SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna. Detta ignoreras fullständigt av BaraSpara, då dom ringt upp flera gånger till min mobil, utan att jag varit i kontakt med dem tidigare. Jag kan bara dra slutsatsen att BaraSpara har rört sig in i segmentet av TM som struntar i branchens etiska regler.

    • Pia Larsson - fre, 05/04/2013 - 10:28

      Hej! Pga denna varningslista börjar jag bli lite konfundersam/orolig... Jag har haft med BaraSpara att göra i ca 2 år nu, och tycker faktiskt att det funkat bra.. Inte fått fakturor som jag reagerat på eller så.. (har därav iheller inte behövt komma i kontakt med deras kundtjänst ).. Så nu undrar jag..: Är det något som jag borde kolla upp extra noga eller observera på, för att se om de "lurar" mig ändå, utan att jag märkt det..? Mycket tacksam för svar! //mvh Pia

      • Säkert Företag - mån, 08/04/2013 - 08:38

        Hej Pia! Tack för din kommentar. Nej, vi tror inte du behöver vara orolig om du varit kund där så pass länge. Anledningen till att BaraSpara är Publicerade på Varningslistan, är därför att de är otydliga i sin marknadsföring när de anförskaffar nya kunder via telefon. Många känner sig lurade, många känner sig vilseledda och inte många förstår vad de har ingått. Det är ofta svårt att få tag i företaget via telefon vilket gör det svårt att åtgärda ett sådant ärende. Ha en fortsatt trevlig dag! MVH: David Thornell - Säkert Företag.

    Lägg till ny kommentar

    Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.